Welcome to Khak Art Gallery
Iranian Art Khak Gallery
Visit Us
#1 Jila Alley, Basiri St. Gholhak
Shariati Ave. IRAN TEHRAN
TEL: (0098-21) 22 60 54 65
OFFICE VILLA 21, 4B ST. , AL HUDAIBA 322 - MARSAM MATTAR ART CENTER Dubai - United Arab Emirates
All Rights Reserved by
KhakGallery @ 2020


خیلی دور، خیلی نزدیک ( ENGLISH )

SEND TO A FRIEND!

نویسنده احمدرضا دالوند

بابک اطمینانی متولد 1335 تهران، فوق لیسانس نقاشی از کالج هنرهای زیبا کالیفرنیا، تدریس در چندین دانشگاه داخلی و دستیاری پروفسور لری بک کلری، رییس دانشکده طراحی کالج هنرهای زیبای کالیفرنیا را در کارنامه خود دارد. برپایی نمایشگاه های متعدد انفرادی و گروهی در امریکا و ایران نیز بخشی از سوابق اوست.


وقتی ایران را به قصد ادامه تحصیل ترک می کرد، هرگز تصور نمیکرد که روزی به عنوان یک هنرمند به میهن برگردد. نقاشی را در 28 سالگی و در حالتی بی سابقه ،غیر منتظره و در ناهشیاری، بدون مهارت و سابقه قبلی شروع کرد. یک ماه بعد در کالج هنرهای زیبای کالیفرنیا نام نویسی کرد. هم اینک،همه اورا به عنوان یک نقاش انتزاعی میشناسند، اما آثار بیست سال پیش او در زمینه فیگوراتیو و نیمه انتزاعی، هنوز هم یک سر و گردن از کارهای فیگوراتیو خیلی ها بالاتر است.


بابک حسین اطمینانی اگر در همان تجربیات فیگوراتیو بیست و چند سال پیش خود نیز باقی می ماند، باز هم به عنوان یک نقاش مطرح می توانست به خوبی دیده شود. اطمینانی، ذهن منسجم و تعقل سازمان یافته ای دارد که می تواند موضوعات را دسته بندی و منظم کند. همین ذهن منظم او را به معلمی موفق تبدیل کرده است. او معتقد است کسی که به افکارش در حیطه کار مسلط نیست نباید تدریس کند.


این هنرمند خیلی اتفاقی به سوی انتزاع کشیده شد. خودش می گوید: بین دوره لیسانس و فوق لیسانس در کالج هنرهای زیبای کالیفرنیا، هنگام اصلاح یک فیگور، به طور غریزی جاهائی را پوشاندم، جاهائی را کم تر پوشاندم و نتیجه کار، یک تصویر غیرفیگوراتیو شد که چیزهائی از خط فارسی و نقش قالی در آن حضور داشت، این جریان بدون قصد قبلی در او شکل گرفت... استاد هم با مشاهده حاصل کار، تشویق اش می کند و به او یادآور می شود که به دنیای انتزاع وارد شده است. این اتفاق مثل یک کشف بود. او به دنبال چیزی دیگر بود، اما سر از جای دیگری درآورد.